Lavkarbo ukesmeny uke 11

Ny uke og nye muligheter 🥰

Det nærmer seg vår, og lunefulle mars har vist meg at ikke varmen er helt velkommen enda. Det har ikke stoppet meg å så litt frø inne, så her har jeg et minidrivhus i hjørnet av mitt lille kjøkken. Håper å kunne inspirere andre å bli litt mer selvforsynt med urter og enkle grønnsaker ❤

Samtidig har jeg satt opp ukens meny, litt planlegging hjelper på lommeboka og hverdagsstresset.

Håper det kan forenkle din uke også, ha en fortreffelig uke 🥰🤩🌞

Mandag

Lettvint og smakfull pastarett med squash

Lavkarbo "pasta" med squash
Mias beste “pasta”

Min beste “pasta”

Tirsdag 

Fisk og sjømat spises flere ganger i uka her hjemme, godt med variasjon ❤

Kveite med dampede grønnsaker

Kveite med dampede grønnsaker

 

Onsdag

En av våre favorittgrønnsaker her hjemme er blomkål, her er 2 forslag på retter du kan bruke midt i uka ❤

Blomkålsuppe med Crème fraiche

Smakfull blomkålgrateng

 

Torsdag 

Litt mer tilskudd av de sunne fettsyrene fra fisk er nødvendig i løpet av uka ❤

Ovnsbakt laks med hokkaidopuré

 

Fredag 

Det er ikke bare tacos som står på menyen hos oss på fredager, noen ganger er det pizza også. Her er min variant av “fathead”, og en favoritt her hjemme ❤🍕

Lavkarbopizza, Mias “fat head”

Lørdag 

Helgekos er viktig, hva med får eller lammekjøtt på menyen?

Fårefilet med pastinakkpuré

 

Søndag

Lunsjtipset for helgen er rett og slett resteomelett ❤ Tøm kjøleskapet for ukas rester, sleng det sammen med omeletten, og ovnsbak det hele i en stor paiform 🤩

Middagsomelett

Start med middagen tidlig, og nyt dagen med dine kjære. Middagstips for søndagen, her er også muligheter for rester til dagene etter 😁

2 versjoner av hønsesuppe

 

 

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg