Lavkarbo tacotallerken

Taco er blitt en del av den norske tradisjonen de siste 10 årene. Den kan varieres i det uendelige med tilbehør, jeg lager ofte ostechips med chilikrydder på. Skivet ost som krydres og får grille seg på bakepapir i ovnen, enklere blir det ikke!

Oppskrift på mitt tacokrydder og mitt tilbehør finner du her, her savner jeg hverken tortillas eller skjell.

Tacokrydder

Passelig mengde til 600g kjøtt

  • 3 ss chilipulver
  • 2ts malt chilipepper , helst chiliflak
  • 3 ts tørket oregano
  • 1 ss malt spisskummen
  • 3 ss paprikapulver
  • 3 ts hvitløkspulver
  • 1 ss salt
  • 2 ts sort pepper
  • ¼ ts malt anis

Stek kjøttet og tilsett krydderblandingen, bland godt inn før du har over 1,5dl vann. Pass på å fordele krydderet jevnt mens panna koker ut.

Serveres med min salsa, guacamole, salat, og grønnsaker etter ønske. Jeg har brukt cherrytomater, agurk, paprika, rødløk og en liten klatt rømme.

Oppskrift på min salsa

https://miaslavkarbo.blogg.no/hot-n-chunky-salsasaus.html

Oppskrift på min Guacamole

https://miaslavkarbo.blogg.no/kremet-guacamole.html

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg