Lakseburger med sting

Lakseburger er sunt og godt. Denne gangen har jeg valgt å lage den i et salatblad, men du finner oppskrift på lavkarbo hamburgerbrød i bloggen min. Link nederst i innlegget.

Du trenger

  • 700g renskåret laksefilet
  • 3 stilker vårløk
  • 1 grønn chili
  • Saften av 1/2 sitron
  • 2 egg
  • Isbergsalat (hode)
  • 1 rødløk
  • 1 stor avokado/2 små
  • 1 rød paprika
  • 12 cherrytomater (2 store tomater)
  • Dijon sennep (3,5g karbohydrater)
  • 8 skiver Castello white m/chili (kan sløyfes)
  • Salt og pepper (etter smak)
  • Smør til steking

Slik gjør du

Start med burgerfarsen. Hakk opp chili og vårløk, spar noe til garnityr/topping, del opp fisken i biter og ha i foodprosessoren sammen. Tilsett egg, saften av sitron, salt og pepper og kjør til du får en jevn masse. Jeg brukte ca 1ss salt og 1,5ts pepper, men lag en liten prøvesmake underveis for å smake deg frem med krydder.

Form burgere med fuktige hender og stek de på middels høy varme.

Mens burgere steker skylles bladene av isbergsalat og kutt opp løk, paprika, tomater, avokado og ost i skiver.

Serveres med et tynt lag Dijon sennep på toppen med ost til slutt. Sennepen er ganske sterk, så vær varsom med denne. Chili og vårløk gir en fin sting som garnityr også.

Oppskrift på mine hamburgerbrød:

https://miaslavkarbo.blogg.no/lavkarbo-hamburgerbroed.html

 

Vel bekomme!

 

Mias lakseburger

2 kommentarer
    1. Hei.

      Vil bare spørre deg om hvor lang tid tok det før du fikk komme inn på blogg.no ?
      Vil også si at jeg følger deg, og bloggen din er meget interessant for meg da jeg spiser lavkarbo.

      1. Hei! Jeg har ikke jobbet aktivt for å komme inn. Startet bloggen tidlig i sommer, men begynte å bli en del innlegg som jeg ikke fikk kategorisert. Jeg spurte om å kunne få flere valgmuligheter med tanke på dette, og slik ble overgangen hit.
        Tror det er mange døgnfluer som blogger, og da blir det et stort spekter av inaktive her inne. Lurt at de startet miniblogg slik at flere kan forsøke seg før man blir kastet ut i den store verdenen her inne.
        Hyggelig å høre at du følger med, håper jeg kan komme med mer inspirasjon og nytenking i lavkarbo.

        Mvh Mia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg