Sukkerfri og lavkarbo sitronkrem

Her har jeg brukt en fantastisk god oppskrift fra bloggen “Mat fra bunnen” av Tanja Foss. Har her erstattet sukkeret med Tagatesse. 

Du trenger

  • 5 eggeplommer (store egg)
  • 75g tagatesse
  • 3 sitroner
  • 100g smør i terninger

Rasp skall av 2 sitroner og skill plommer og hviter. (Jeg sparer hviter til marengsbunn) Mål opp øvrige ingredienser, saften av alle 3 sitroner, og ha alt i en bolle som tåler vannbad. 

Pass på at bollen ikke er i direkte kontakt med vannet, så det er lurt å ha noe mellom kjelen og bollen i vannet. Blandingen vispes gjennom oppvarming i ca 20min til det tykner. Ha over i et rent glass i et kjøleskap i min 4t eller helst natten over.

Kremen min skal brukes med min vaniljesmakende kremfløte på Pavlovaen i morgen.

Link til Tanjas oppskrift finner du her: https://matfrabunnenfb.blogg.no/1475571353_sitronkrem.html

Sitronkrem
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg