Regnbueørret med sprøtt skinn og nydelig ostesaus

Vi startet de nye året med deilig regnbueørret. Hele familien ble så takknemlig for en enkel, men smakfull hverdagsmiddag igjen 😍🤩

Du trenger 

  • 1 side benfri regnbueørret med skinn
  • LK ris til 4 personer
  • 2l buljongvann
  • 1 pose selskapserter
  • 2 poser knaskerøtter
  • 3dl fløte
  • 50g smør
  • 1 god neve revet mozarella
  • Salt, pepper og tørket dill

Alternativt kan man lage blomkålris til denne retten, ellers finner man flere varianter av LK-ris i forskjellige nettbutikker og helsekost.

1 side beinfri regnbueørret får seg en liten rub av salt, pepper og tørket dill. Legges i en passende form med 20gsmør i terninger og knaskerøtter i, med skinnsiden opp.
Jeg stekte den i ovnen på 170grader varmluft i ca 10 min, før jeg satte på grillelement i noen få minutter slik at skinnet blir crispy.
(Ønsker du kokte gulrøtter, må det kokes ved siden. Selv foretrekker jeg grønnsakene med litt tyggemotstand 😊)

Kok ris i buljongvann for mer smak.
Her trakk jeg ris under lokk i ca 5 min før jeg tilsatte 200g frosne selskapserter. Rør litt om og la vannet få et oppkok igjen, la det få trekke i ytterligere 5 min. Smak til med salt.

Sausen er utrolig enkel å lage.
3dl fløte varmes opp, rør litt innimellom. Smak til med salt, pepper og dill. Tilsett en god neve revet mozarella (eve annen revet ost etter hva du har). Rør om til osten smelter og tilsett ca 30g smør i terninger når sausen har tyknet litt. Smak til med dill, salt og pepper.

 

2 kommentarer
      1. Så hyggelig at du liker bloggen min 😊
        Jeg har helt ærlig ikke testet noen av disse appene, men vet mange abonnerer på Lifesum blant annet for å ha kontroll på fett og proteininntak. For meg er dette endret til en livsstil, slik at jeg kun passer på mengde karbohydrater og benytter meg av periodisk faste 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg