Ovnsstekte franske kyllinglår med “ris”

Tester fortsatt ut produkter jeg kjøpte i Sverige på helsekosten. De heter “better than”, og er erstatning for pasta og ris. Disse er også allergivennlig for de som ikke tåler egg, melk og gluten. Sist prøvde jeg erstatning for spaghetti, og med riktig mengde salt, var det ikke aller værst. Konsistens er veldig lik originalproduktet, noe jeg også konkluderte med når det kommer til ris.

Du trenger

(Beregnet til 4 pers.)

  • 8 kyllinglår
  • 2pk “better than rice”
  • 1 pk Salatblanding 
  • 1 paprika
  • 1 stor nepe
  • 1/2 squash
  • 1 lite beger mini plommetomat
  • 1 sitron
  • Olje til steking
  • Krydder til kylling: Like deler timian, rosmarin og Provencekrydder. Litt salt og pepper.
  • 1/2 pk alfalfa spirer som garnityr 

Slik gjør du

Varm opp stekeovnen til 200grader mens du klargjør ei ildfast form med litt olje. Krydre lårene godt med urtekrydder, nok til å dekke lårene og avslutt med litt salt og pepper. Kutt opp sitronen og klem litt saft over lårene før du fordeler sitronskive rundt og under lårene. Sett forma midt i ovnen i 20 min.

Etter 20 min snur du lårene og lar det stå i 10 min til. I mens kutter du grønnsaker og gjør klar salat.

Skyll “risen” og klargjør en kjele med litt lettsaltet vann og eve. krydderurter for smaksetting av risen.

Etter 10 min i ovnen snur du lårene med skinnsiden opp og sett de inn grillelementet på. Sett vann til ris på kok og tilsett risen og la dette få bli varmt, dette tar kun et par minutter. Sil av vannet.

Pass på at skinnet på lårstykkene får en crispy overflate, og ikke blir svidd.

La lårene hvile mens du dekker på til en fransk følelse.

Franske kyllinglår med “ris”
Produkt, “better than rice”

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg