Laks med blomkålris og brokkoli

Fisk er sunt og godt, og enda bedre tar det mindre enn 30 minutter å lage denne retten.
 

Du trenger:

  • 4 porsjoner laksefilet
  • 1 blomkålhode
  • 1 brokkoli
  • 4 ss creme fraiche
  • 1/2 paprika
  • 1/3 agurk
  • smør til steking
  • salt og pepper
  • chilikrydder
  • friske urter eks; gressløk, koriander, rosmarin eller dill

Fremgangsmåte:

Sett stekepanna på medium/high og krydre laksen med salt, pepper og chilikrydder (kan sløyfes). Laksefiletene trenger ca 10 min steketid i smør som du kan tilsette et par kvaster rosmarin for smak. 

Brokkoli skylles og kuttes i passende buketter og kokes i ca 5-7min i lettsaltet vann.

Blomkålris rasper du opp til korn, og har i kokende vann i 2 min før du siler av vannet. Denne kan også serveres rå om du ønsker det.

1ss creme fraiche pr.porsjon kan fint blandes ut med litt chilikrydder, salt og friske urter, jeg hadde gressløk i min i dag.

Kutt opp litt paprika og agurk å ha på siden.

Laks med brokkoli og blomkålris
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg