Hva gjør man på ferie? Noen tips

Ferietid er alltid vanskelig når man går på diett, uavhengig hvilken diett egentlig. Jeg har gjort meg noen tanker de gangene jeg har vært ute og reist i sommer.

  1. Lei leilighet med kjøkkenkrok om mulig. Da kan du faktisk variére og bestemme kosten din mye selv.
  2. Frokost på hotell kommer i mange variasjoner. De aller fleste har egg, og utvalgte grønnsaker, dette kan bli utrolig kjedelig i lengden. Ta gjerne med deg eget knekkebrød hjemmefra om mulig, det er gull verdt!
  3. Sjekk restaurantanmeldelser på f.eks tripadvisor. Bruk Google og sjekk næringsinnhold før du bestemmer deg for maten. De aller fleste steder er serviceminded og kan tilrettelegge mat for de fleste.
  4. Viktig å tenke at man faktisk er på ferie, her er det også deg selv og dine behov som må vurderes. Er det nødvendig å måtte unnlate all kos? Vinmonopolet har gode beskrivelser på vin, dersom du vurderer det til maten. Bestill da ut fra vinkart, og ikke lokal vin. Lettere å søke opp næringsinnhold og sukkerinnhold. Feriepils har jeg faktisk unnet meg selv, en snaps også. Derimot må jeg sette i gang keto-prosessen på nytt når jeg kommer hjem.

Noen tanker fra meg rundt mat og ferie, det vil alltid være en utfordring uansett hvor man drar. I morgen kommer jeg med noen fastetips, skal ha 2 dagers faste her nå etter mine ferieutskeielser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg