En kulinarisk ferie

Det beste med å få muligheten til å reise, er å oppleve maten i landet du reiser til. De siste 10 dagene har jeg vært i Rhodos, og dermed vært stille herfra. Selv om man ferierer i populære turistområder, kan du være heldig å finne lokale gode restauranter. Jeg har en forkjærlighet for familiedrevne taverna/restauranter når det kommer til de greske øyene. Denne gangen har jeg opplevd Souvlaki som er så god at jeg nærmest rullet ut fra stedet. I tillegg fikk jeg servert lammeskank med kraft og smaker jeg falt skikkelig for.

Fiskeretter er de også gode på, de grilles hele og serveres gjerne som meze (delingsretter) på tavernaer langs kysten. Her har vi mye å lære, og jeg har nok en gang blitt fascinert av mat fra min ferie, faktisk så fascinert at en kokebok måtte kjøpes inn!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg