Bringebæris med rosmarin

En deilig dessert er aldri å kimse av, og denne er forfriskende og god! Ingen grunn til å ikke kose seg selv om man lever lavkarbo!

Du trenger

  • 400g friske/frosne bringebær
  • 4-6 toppede ss sukrin gold
  • 2ss frisk rosmarin
  • Saften av 1/2 sitron
  • 1dl kremfløte (kan sløyfes)
  • 8ss knuste mandler

Har du kjøpt frosne bringebær som meg, anbefales det å varmebehandle bærene. Du kan med fordel røre ut sukkeret i varmebehandlingen. Når bærmassen er avkjølt, has dette over i en kjøkkenmaskin sammen med rosmarin og sitronsaft. Pass på at massen ikke blir for tørr, da kan du tilsette litt kaldt vann, 2ss av gangen. Smak til om det trengs mer sukrin, sitron eller rosmarin. Jeg liker min med ganske frisk smak, og med god hint av sitron. Sil fri for frø og ujvenheter. Visp kremfløte lett inn i massen(kan sløyfes), og ha over i ismaskin om du har det.

Jeg lagde isen i boks direkte i frysa og da er det viktig å røre i isen med jevne mellomrom,  slik at den ikke blir kornete. Jeg lagde den på ettermiddagen og rørte ca 1 gang i timen frem til leggetid. 

Finknus/kvern ca 100g mandler og ha dette i ønsket serveringsskål, ha på is og så gjerne noen biter rosmarin. 

Bringebæris med rosmarin
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg