Januartips, lettvint og godt

Første måneder av året er kjent for å tømme frys og bruke av høstens matauk 🥰 Innlegget her er inspirert av nettopp dette, jeg har testet å fryse mine yoghurtbrød. I dag var dagen hvor jeg måtte finne en lettvint middag, og det skuffet over hodet ikke.

Du trenger

  • 4stk yoghurtbrød (se oppskrift under)
  • 12 stk fiskekaker
  • 2 pk frossen spinat
  • 50g smør
  • Salt og pepper etter smak

Slik gjør du

Sett på ovnen på 200grader med over/undervarme.

 

 

Lag yoghurtbrød etter oppskrift her:

https://miaslavkarbo.blogg.no/luftige-og-saftige-yoghurtbrod.html

Jeg hadde mine i frysa, så de ble varmet i stekeovn slik:

Gjør klar et par ildfaste former. Kutt smør i terninger og fordel på begge formene. I den ene formen har du først spinat fordelt, samt fiskekaker.

I den andre formen legger du yoghurtbrød ut over smøret.

Sett midt i ovnen i 20 min, snu på fiskekaker og brød etter ca 10 min.

Sjekk at alt er gjennomvarmt etter 20 min, og servér slik som på bildet. Salt og pepper om behov 😊

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg